26 októbra 2008

GO VEG


Prečo som sa stala vegetariánkou?
Pretože vegetariánska strava zastavuje srdcové choroby.
Pretože by som nikdy nechcela klamať moje deti o jedle, ktoré jeme...
Pretože to nieje fér, žiadna živá bytosť nechce vidieť vyvraždenie svojej rodiny.
Pretože je to násilie, ktoré môžeme zastaviť.
Pretože si myslím, že by sa nikto nemal živiť zabíjaním.
Pretože to privedie obyčajného človeka k bitiu bezbranných zvierat a ešte obyčajnejšieho človeka k ich jedeniu.
Pretože žiadne zviera si nezaslúži zomreť kôli našim chúťkam.
Pretože obylie na ich kŕmenie- na kŕmenie zvierat, ktoré jeme by mohlo nakŕmiť ľudí v chudobných krajinách,
Pretože nemôžem jesť mäso a nazývať sa ochrankyňou prírody... ( aj keď stále jem ryby- čo ma mrzí, no neviem, či by som sa toho vedela vzdať na celý život)
Pretože denne keď zaspávam som šťastná, že sa nepodielam na všetkej tej bolesti.
Pretože je hlúpe hrať sa so svojou potravu.
Pretože zvieratá sú bezbranné.
Pretože keď zvieratá cítia bolesť tiež kričia.
Pretože oni nechcú zomrieť.
Pretože tiež cítia strach.
Pretože nezáleží na tom ako ich krájate- je to stále ich mäso.
Pretože obchod nieje žiadnym ospravedlnením pre vraždenie.
Pretože každý chce byť slobodný.
Pretože naša moc nám nedáva väčšie práva.


Pretože Vy viete, že je to zlé...
Maybe it´s time to go vegetarian.





4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Zívidím ludom ktorý majú toľko volného času že sa možu zaoberať takýmito vecami. Jo a včera su mal na obed perfektné kurací prsa plnené šunkú a syrem (určite z nejakého prasata), a po tem ešte trošku divočákového masa. (Byli sme v polovníckej reštike). Mňam mňam :D
Mňa by len zaujímalo, proč teda hyeny útočá na zebre a živia sa masem, proč tygri, alebo hocijaký iný dravci sa živia nekým iným. No proto že to je potravinový reťažec. Tak to má byt, to je vývoj, to je evolúcia. A v Mezozoiku došlo k velkému vymíraňú kedy asi 90% všetkého živého na planéte vyhynulo. Sú dohady či za to može meteorit alebo výbuch"nedalekej" supernovy - kolaps atmosféru, fúzia, vznik a premena ťažších chemických prvkú na ešte ťažší alebo na iné atď. Z teho co prežilo a co bylo situované najma vo vode sa začali vyvíjat dalšie druhy ako ich poznáme teraz. Aj oni prešli vývinom a pokial vás to neučili, človek je a bol všežravec, čo znamená aj masožravec, a ne len tak z nudy lovil. Myslíš že to bude tygra zaujímat že ty nejíš maso ? Tak to je, tak to má byt a je blbost sa príčit.

Jeanette povedal(a)...

Anonym alias Ivík (myslim si), nenápadne si mi sem zase vpľul do tváre "ako to má byť"...ale preto som písala o sebe- prečo som ja vegetarianka. S tym tigrom...hmms poviem ti, on tú zebru teda zabije, zje, nakŕmi rodinu...ALE neoblečie na seba tú kožu, netýra schválne tú zebru a robí to kôli prežitiu. Konzumný spôsob života aký je už skoro na celom svete denne "zahadzuje" nevyužité mäso do kontajnerov...prečo je to tak? To je ten náš vývoj? Zabíjať koľko sa len dá aj keď dopyt taký nieje? A keď už sme pri tom, rada by som ťa videla SAMEHO si zabiť a spracovať to zviera- to potom uznám, dobre robí to aby prežil... A keďže chvalabohu sa môžem rozhodnúť sama za seba a človek je VŠEžravec...tak teda si vyberám zelenší smer stravovania. A inak je vidieť, že na novej škole sa drtíš...ten vývoj a to všetko. Štúdium ti teda ide. Len tak ďalej. :D

Anonymný povedal(a)...

Ano, zabije, zí, nakŕmí rodinu jak si napísala :). Proč tú kožu na seba neoblečie? Máš na to vícero odpovedí :). Za prvé, tygre žijú vačšinu subtrópy a trópy, tam tú kožu naozaj netreba, za druhé neni natolko vyspelý aby vúbec nad tým rozmýšlal. Co sa týká týraňá, ano netýráju, proč by aj, on ju chce spapat a chce sa nafutrovat co najskúr tak ju zabije a zmascí. Myslíš že ludia ktorých zamestnanie je zabíjanie zvierat ako masiari si na tých zvieratách niečo dokazujú? Netrpezlivo pozerajú na hodinky a odpočítavajú minúty kedy možu ísť domov. Je super že to tiger robí koli prežitiu, ale takisto aj ten masiar. Tyger prinesie maso mrtvej zebry svojej rodine, super, majú radost. Masár si takisto robí svoju robotu a on má za to tie papierové a kokové vecičky zavné peniaze, ktoré sa v konečnom dosledku obrátia na mlieko, maslo, pečivo, syr, zeleninu a iné potraviny ktoré on prinesie svojej rodine na stol. Neviem ako ty, ja teda nevidím na ulici pri kontajneroch nejaké fláky masa, a ak hej tak to možno niekomu vypadlo z cigánskej. A áno, je to v rámci vývoja ľudskej spoločnosti. Oni si tie peniaze nevymysleli len tak, je to nejaký systém ktorý sa najlepšie osvedčil a udržuje to aký taký poriadok. A garantujem ti, že dopyt je nikdy nezabíjajú navyše len pre to, aby to maso mohli zahodiť a aby potom zelený stresovali pred úradmi s cedulami. Ja sám si zabiť a spracovať zviera nemusím, od toho sú tu iný ľudia, ktorý za túto prácu dostávajú odomňa peniaze, ktoré buď získam tým že robím zase inú prácu ktorá pomáha niekde inde atď atď... A keby prišlo isté k istému a ja by som potravu nedokázal vlastnými rukami zohnať, alebo spracovať tak by som zomrel. Hej, ale to je zasa o tom že silnejší, šikovnejší jedinci vyhrávajú a ja ked nejsom schopný prežiť so svojimi schopnosťami tak musím zomrieť, tak to na zemi chodí. Tým že slabý nezomierajú vďaka dobrej lekárskej starostlivosti a tým že celý život je postupne jednoduchší sa deje to, že vznikajú populačné choroby a moderné syndrómy, rozne disfunkcie atď.. ach jo :-)

Jeanette povedal(a)...

Nechce sa mi na všetko ti odpisovat lebo si predsa len gbelan a s vami sa celkovo tazko komunikuje- chcem len na to napisat s tym tyranim- cudoval by si sa kolko ludi berie zvierata za tak podradne, ze si na nich dokaze vybit aj to ze on sam je kkt...tyranie zvierat tu bolo a bohuzial aj je...nemozes vediet ci to prasiatko co si dnes pomlete jedol niekto len tak "zo srandy" nenakopal "do hlavy". Dokazy o tom vsetkom su tak naco si hovorit ze ich pred smrtou pohladkaju po nufaku...