26 októbra 2008

Caring Consumer


Alebo rady ako sami môžete zmeniť typ kozmetiky, ktorou si denne umývate ruky. Ide o to, že je na nás aby sme si uvedomili, že kúpou istých výrobkov nevedome podporujeme kruté testovanie na zvieratách. Nieje to fér.
Sama sa priznám vedela som o tejto problematike, ale až teraz som sa hlbšie do toho pozrela a pokúsim sa zmeniť aspoň niečo čo sa dá. Nebudem sa tváriť a klamať, že som takú kozmetiku nikdy nepoužila. Ešte teraz mám doma šampón Garnier a pleťové vody, krémy VICHY...
Je len na Vás či chcete niečo zmeniť alebo nie.
Spokojný život zvierat sa pre európského spotrebiteľa stal natoľko závažnou otázkou, že v priebehu ďaľších 10 rokov dôjde k úplnému zákazu testovania kozmetických prípravkov a prísad na zvieratách v celej Európskej únii a EÚ nebude povoľovať ani predaj výrobkov, ktoré boli testované na zvieratách v iných častiach sveta. ( zdroj: Oriflame )
Na začiatok pridávam krátky zoznam výrobcov, ktorý buď spĺňaju HCS – Humane Cosmetics Standard, alebo sú na zozname schválených spoločností, ktoré netestujú svoje výrobky na zvieratách, a to v organizácii PETA (People for the Ethical Treatment of Animals).
Spoločnosti uvedené v tomto zozname, až na niekoľko výnimiek, spĺňajú kritériá HCS. Spomínané výnimky sú spoločnosti, ktoré zvieratá pri testovaní svojich výrobkov síce určite nepoužívajú, ale neprejavili záujem o udelenie certifikátu.
Humane Cosmetics Standard (HCS) je celosvetovo jediné medzinárodné kritérium pre kozmetiku a toaletný tovar bez pokusov na zvieratách. HCS vznikol v roku 1998 vďaka medzinárodnej koalícii organizácií pre ochranu zvierat z Európy a zo Severnej Ameriky.

NIVEA
DE MICLEN (Dixi, Barbus, Fyto, Oli, Nubian...)
ECOVER
LAVERA
ORIFLAME
AVON
ZENTIVA ( Indulona, Parexil...)
AJUVÉRSKA KOZMETIKA
ALOEMENT
CANNADERM ( kozmetika z konope, dostupná, ktorú som vyskúšala aj ja)
BALEA
Celý zoznam netestovanej tak ako testovanej kozmetiky nájdete na http://www.priateliazvierat.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=150&Itemid=77 alebo na
Zopár známych výrobcov veľmi ľahko dostupných a nami používaných, ktorí testujú na zvieratách: ČIERNA LISTINA
AXE
DOVE
GARNIER
L´OREAL
GILETTE
HEAD & SHOULDERS
LUX
TAMPAX
MAX FAKTOR
MAYBELLINE
OLD SPICE
COLGATE-PALMOLIVE
PANTENE
SIGNAL
SUNSILK
VEET
VICHY
CAMAY
COTY ( všetky známe vône a deodoranty - exp.PUMA, ADIDAS...)
JOHNSON & JOHNSON

Čo sa týka mňa zmenila som hneď zubnú pastu z Colgate na MERIDOL (Gaba) , ktorá mi chuťovo asi aj viac chutí a je proti krvácaniu ďasien čo chvalabohu aj tak zatiaľ nemám. Sprchové gély a šampóny v blízkej dobe zmením na Niveu, Avon alebo Oriflame výrobky.
Takže je už len na nás...ako prejavíme záujem o podporu výrobkov netestovaných na zvieratách. Je len ťažko zbaviť sa všetkých výrobkov v našich domácnostiach (čistiace prostriedky, prášky na pranie, kozmetiku...) , ale určite aj málo pomôže k tomu aby sme sa napríklad pri kúpeli cítili o niečo lepšie keď sa utopíme v bubliknách, ktoré zviera ani nevideli. :)
Ďakujem za pozornosť.

PS: Len pre Vaše dobro nepridávam zarážajúce fotografie ako zvieratá trpia pri testoch, ktoré nám zaručia 10x väščí objem vlasov alebo krásnu pleť. Mylím, že každý si vie predstaviť čo to obnáša...ale po prezretí kampaní a videí od PETA ma to viac posunulo k tomu bojkotovať tieto výrobky.





1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Ahoj,

pekna stranka. I ja som zhrozena ako kruto sa clovek sprava k zvieratam. Videla som odkazy na zdroje ale i tak sa chcem spytat ci su vsetky tie znacky overene ako tie co netestuju ani nepouzivaju firmy aby testovali ich vyrobky na zvieratach.

Pytam sa preto ze niekolko znaciek ktore si uviedla v clanku som nenasla v peta zozname.

Nepytam sa to preto aby som kritizovala ale preto ze sama potrebujem pomoc aby som sa v tom vsetkom vyznala. Mozno mas podrobnejsie zoznamy. K